Triple Audio® is al meer dan 28 jaar een begrip in de Nederlandse broadcastwereld. Bekijk hoe wij zijn gegroeid en wat we onderweg hebben meegemaakt.
Eind 2019 wordt besloten om het roer om te gooien: een nieuwe website en webshop hebben een hoge prioriteit voor Triple Audio. In 2020 wordt dit werkelijkheid: Triple Audio gaat de toekomst in met een frisse online-uitstraling. Neem ook een kijkje op onze webshop!
Triple Audio richt de Streaming Academy op en laat de Nederlandse Broadcasters kennis maken met de oneindige mogelijkheden van Audio over IP.
2023 2015
Ter ere van dit porseleinen jubileum wordt de bar van Triple Audio voorzien van de Indianapolis 500 Pinball Machine inclusief Triple Flipper Wall of Fame à la Top Gear. De high score staat inmiddels op 1,3 miljard, kom jij 'm verbreken? Naast de Pinball Machine, heeft het Triple Audio team in het geheim gewerkt aan een heel andere cadeau voor Triple Audio... de enige echte Triple Audio bioscoop!
In 2014 is het tijd voor een re-design van de Triple Audio huisstijl. Het nieuwe logo heeft andere kleuren en past beter bij de huidige tijd.
2014 2009
Comrex overhandigt Triple Audio een oorkonde voor de buitengewone verkoopcijfers van de Comrex Access Portable. Deze portable IP audio codec is onder verslaggevers de standaard geworden.
Zes jaar later wordt het op de Weltevreden te krap. Triple Audio begint met de bouw van haar eigen pand in Bilthoven, P.C. Staalweg 130. Sinds 2010 is Triple Audio hier gevestigd. Dit pand is maar liefst vijftien keer groter dan de eerste vestiging!
Acht jaar na oprichting wordt de locatie te klein voor Triple Audio en verhuist zij naar Weltevreden 4a, De Bilt. Deze locatie is drie keer groter dan het voorgaande pand!
2008 2000
Comrex wordt partner van Triple Audio. Comrex heeft zich met de komst van de ACCESS Portable 2USB IP codec op de markt gezet, zo ook in Nederland.
Klotz Digital wordt partner van Triple Audio.
De recording branche verliest haar populariteit, omdat mensen thuis steeds vaker mogelijkheden hebben om een opname te maken. Triple Audio speelt hierop in en richt zich vanaf dit moment ook op engineering voor overheidstoepassingen.
1999
1991
Schulze-Brakel wordt partner van Triple Audio. Schulze-Brakel is de fabrikant van plopbollen (ook wel plopkappen) en heeft haar markt uitgebreid tot elke uithoek in de wereld. In Nederland is Triple Audio de exclusieve distributeur van deze hoogwaardige plopbollen.
In 1991 wordt servicepartij ‘Centrale Onderhoud Dienst’ (C.O.D.) in Zeist in het leven geroepen voor een selecte groep regionale omroepen in Nederland. Het draait hier om het verlenen van service aan de aangesloten omroepen. De wens om aan meer partijen service te verlenen, naast deze selecte groep omroepen, begint groter te worden. Recording is in deze tijd razend populair en trekt bij de C.O.D. ook zeker de aandacht.
Op 1 juni 1995 is Triple Audio uit de C.O.D. ontstaan, in eerste instantie als ‘AAA Audio´. Anderhalf uur en drie bier na deze beslissing wordt de tongbreker toch vervangen door ´Triple´. Triple Audio is vanaf nu geen ‘eigendom’ meer van de selecte groep omroepen zoals de C.O.D. dat was. Er kunnen nu servicecontracten worden aangeboden aan meerdere partijen, zoals recording studio’s.
Sonifex wordt partner van Triple Audio. Sonifex staat onder andere bekend om de opvallende Redbox, welke in veel studio's te vinden zijn. Triple Audio is de exclusieve distributeur van Sonifex in Nederland.
Telos Alliance wordt dit jaar partner van Triple Audio. Deze samenwerking maakt Triple Audio de exclusieve Nederlandse distributeur van de zes verschillende merken van Telos Alliance:
Triple Audio bestaat op 1 juni 2020 precies 25 jaar! Proosten dus (natuurlijk wel op 1,5 meter afstand).
Mensgerichte cultuur
Bij deze cultuur draait het om het individuele belang en de individuele ontwikkeling. Er zijn bijna geen regels en voorschriften, wat soms zorgt voor een geordende chaos. Het wij-gevoel staat centraal, stress is (bijna) niet aan de orde, wat leidt tot een hoog moraal en meer creativiteit. De communicatie in deze cultuur is mondeling en informeel. Betrokkenheid van de individuele werknemer bij zijn of haar werk staat centraal.
Resultaatgerichte cultuur
Deze cultuur focust zich op resultaten waarbij de kernbegrippen ‘no-nonsense’ en ‘lef’ gelden. De cultuur is gericht op het behalen van resultaten. Deskundigheid weegt hier zwaar en je werkt in teams als dit bijdraagt aan de effectiviteit. In een resultaatgerichte organisatie heerst competitie en een gezonde dosis scepsis.
Wij denken graag met je mee!