Tijdlijn begin

Over ons

Triple Audio® is al meer dan 28 jaar een begrip in de Nederlandse broadcastwereld. Bekijk hoe wij zijn gegroeid en wat we onderweg hebben meegemaakt.

2020

Vernieuwde website en webshop

Eind 2019 wordt besloten om het roer om te gooien: een nieuwe website en webshop hebben een hoge prioriteit voor Triple Audio. In 2020 wordt dit werkelijkheid: Triple Audio gaat de toekomst in met een frisse online-uitstraling. Neem ook een kijkje op onze webshop

2023 2015

2015

Triple Audio bestaat 20 jaar

Ter ere van dit porseleinen jubileum wordt de bar van Triple Audio voorzien van de Indianapolis 500 Pinball Machine inclusief Triple Flipper Wall of Fame à la Top Gear. De high score staat inmiddels op 1,3 miljard, kom jij 'm verbreken? Naast de Pinball Machine, heeft het Triple Audio team in het geheim gewerkt aan een heel andere cadeau voor Triple Audio... de enige echte Triple Audio bioscoop!

2014 2009

2009

Verhuizing naar Bilthoven

Zes jaar later wordt het op de Weltevreden te krap. Triple Audio begint met de bouw van haar eigen pand in Bilthoven, P.C. Staalweg 130. Sinds 2010 is Triple Audio hier gevestigd. Dit pand is maar liefst vijftien keer groter dan de eerste vestiging! 

2008 2000

2001

Comrex

Comrex wordt partner van Triple Audio. Comrex heeft zich met de komst van de ACCESS Portable 2USB IP codec op de markt gezet, zo ook in Nederland.

2000

Overheidstoepassingen

De recording branche verliest haar populariteit, omdat mensen thuis steeds vaker mogelijkheden hebben om een opname te maken. Triple Audio speelt hierop in en richt zich vanaf dit moment ook op engineering voor overheidstoepassingen.

1999
1991

1991

Centrale Onderhoud Dienst

In 1991 wordt servicepartij ‘Centrale Onderhoud Dienst’ (C.O.D.) in Zeist in het leven geroepen voor een selecte groep regionale omroepen in Nederland. Het draait hier om het verlenen van service aan de aangesloten omroepen. De wens om aan meer partijen service te verlenen, naast deze selecte groep omroepen, begint groter te worden. Recording is in deze tijd razend populair en trekt bij de C.O.D. ook zeker de aandacht. 

1998

Sonifex

Sonifex wordt partner van Triple Audio. Sonifex staat onder andere bekend om de opvallende Redbox, welke in veel studio's te vinden zijn. Triple Audio is de exclusieve distributeur van Sonifex in Nederland. 

2014

Telos Alliance

Telos Alliance wordt dit jaar partner van Triple Audio. Deze samenwerking maakt Triple Audio de exclusieve Nederlandse distributeur van de zes verschillende merken van Telos Alliance:

  • Telos Systems
  • Omnia Audio
  • Axia Audio
  • Minnetonka Audio Software
  • 25-Seven Systems
  • Linear Acoustic
2020

Registered trademark

In oktober 2020 is Triple Audio officieel geregistreerd als merk. Het ®-teken wordt op veel plekken weergegeven. Daar mag je best trots op zijn, toch?

Identiteit

Waar staat Triple Audio voor?

Golden Circle

Ons doel is elke dag iets te doen wat we de dag daarvoor nog niet hebben gedaan en hiermee een verschil te maken voor onze klanten en collega’s.

Dit doen we door met enthousiasme en veel kennis te werken met één gedeelde visie in het team, waarbij wij streven naar een klant die zegt ‘wauw, daar had ik nog niet aan gedacht’.

Wij leveren het complete plaatje óf een deel hiervan in engineering en broadcast; oplossingen op maat inclusief onderhoud en service.

cirkel1
cirkel3
cirkel2
how
Gaten
lijn
why
what

Missie & Visie

MISSIE - Triple Audio gaat aan de slag met jouw uitdaging in engineering en broadcast. Wij zijn betrouwbaar, deskundig en vooral enthousiast over wat we allemaal doen en kunnen. Wij lopen voorop in de broadcasttechniek en hebben hierin een proactieve houding richting onze klant.

VISIE - Triple Audio streeft naar een technologisch ontzorgde eindgebruiker in de wereld van broadcast en overheid. In de toekomst zijn wij onmisbaar in ons vakgebied en drukken wij onze creatieve stempel op de trends in engineering en broadcast. Alles wat ons in de toekomst enthousiast maakt, delen wij met onze klant waarbij we de reactie ‘daar had ik nog niet aan gedacht’ najagen.

Doelgroep

De doelgroep van Triple Audio is breed en groeit nog elke dag. Veel klanten en partners van Triple Audio bevinden zich in de radio- en tv-wereld van Nederland. Zo nu en dan is Triple Audio ook over de grens te vinden.

Binnen Nederland focust Triple Audio zich niet direct op één aspect in de broadcastwereld. De producten en diensten van Triple Audio zijn te vinden bij landelijke, regionale en lokale omroepen, commercieel én publiek. 


Hogeschool van Utrecht complete studio
Costum plopkap Radio 538
Costum plopkap

Kernwaarden

De kernwaarden van Triple Audio zijn samengesteld door alle medewerkers.

  • Creativiteit
  • Collegialiteit
  • Enthousiasme
  • Deskundigheid
  • Ontwikkeling
  • Betrouwbaarheid
  • Zelfkennis
  • Resultaat
rechtsonder
rechtsboven
linksonder

Bedrijfscultuur


Mensgerichte cultuur 
Bij deze cultuur draait het om het individuele belang en de individuele ontwikkeling. Er zijn bijna geen regels en voorschriften, wat soms zorgt voor een geordende chaos. Het wij-gevoel staat centraal, stress is (bijna) niet aan de orde, wat leidt tot een hoog moraal en meer creativiteit. De communicatie in deze cultuur is mondeling en informeel. Betrokkenheid van de individuele werknemer bij zijn of haar werk staat centraal.


Resultaatgerichte cultuur 
Deze cultuur focust zich op resultaten waarbij de kernbegrippen ‘no-nonsense’ en ‘lef’ gelden. De cultuur is gericht op het behalen van resultaten. Deskundigheid weegt hier zwaar en je werkt in teams als dit bijdraagt aan de effectiviteit. In een resultaatgerichte organisatie heerst competitie en een gezonde dosis scepsis.

Nieuwsgierig geworden?

Wij denken graag met je mee!